zaterdag 26 november 2011

Nog 2 weekjes..































.. en dan ga ik naar mijn vriendinnetje Daniëlle in Londen! Aangezien ik nog nooit alleen gevlogen heb en daarnaast ook nog nooit in Londen ben geweest vind ik het stiekem ook wel een beetje spannend maar ik kan echt niet wachten. 

What to do in Londen:

- Londen Eye: dit 135 meter hoge reuzenrad vlak aan de Thames en tegenover de Big Ben is één van de mooiste attracties van Londen. Een rondje in dit reuzenrad duurt ruim 30 minuten, helaas is de prijs daar ook naar.. Je betaalt voor een ticket €22,-

- Tower of Londen: in 1078 gaf Willem de Veroveraar - beter bekend als koning Willem I - de opdracht voor de bouw van de White Tower. De White Tower is gelegen aan de rivier de Theems en  moest de stad beschermen tegen aanvallen door de Normandische veroveraars. Nu is de Tower een belangrijke toeristische trekpleister. Niet alleen worden de kroonjuwelen er bewaard, ook kan je er een uitgebreide verzameling harnassen en wapentuig terugvinden. 

- British Museum: het British Museum heeft de grootste collectie antieke kunst ter wereld en is de meest bezochte culturele attractie van Engeland. Je kunt er dagen doorbrengen, en dan heb je nog niet alles gezien! Leuk feitje: het is gratis te bezoeken!

- Covent garden: Covent Garden staat bekend om de vele cafés met gezellige terrasjes, straatartiesten, leuke winkeltjes en marktjes. 

- St. Paul's Cathedral: de grote kathedraal waar Kate en William elkaar het ja-woord gaven. Deze kathedraal is wereldberoemd en één van de hoogtepunten van Londen. 

Hebben jullie nog tips voor mij?!

1 opmerking:

  1. Camden is een bezoekje waard, het tate modern is tof. Net als de Saatchi Gallery (wel even kijken naar de expo)

    Qua eten is De camel and the artichok een aanrader.

    Voor tof theater en lekker eten ga je naar de young vic

    BeantwoordenVerwijderen