zaterdag 29 oktober 2011

Ergernissen van een caissiere




Beste klant,

Aangezien u altijd uw boodschappen bij mij komt doen wil ik u wat vertellen.

Dat ik achter die kassa zit betekend niet dat dit mijn fulltime baan is. Dit betekend ook niet dat het mijn droom is om caissière te zijn, ik een hersenloos blondje ben en dat ik daarnaast geen enkele andere ambities heb en dat u mij daarom respectloos mag behandelen. Nee, het betekend dat ik geld nodig heb om rond te kunnen komen en ik op deze manier dus mijn centen verdien.

Als ik u vriendelijk goedemorgen/middag/avond wens, zou ik het fijn vinden als u mij die ook terug wenst in plaats van gegrom of genegeerd te worden. Uit puur fatsoen.

Als u groente of fruit  verkeerd afweegt, is dit uw eigen schuld en niet de schuld van de weegschaal, caissière of de kassa zelf. Als u gewoon op het goede knopje drukt, komt er het goede bonnetje uit. Simple as that? En dan te bedenken dat mensen denken dat IK diegene ben die simpel is.

Als u kindertjes mee neemt met boodschappen doen vind ik dit prima. Hou ze dan alleen wel een beetje in de gaten. Ik vind het niet prettig als ze op de rolband proberen te klimmen, knopjes van mijn kassa indrukken als ik even niet op let of het halve pinapparaat er proberen af te trekken. 

Als ik vraag of u het bonnetje mee wilt kunt u antwoorden met 'Ja' of 'Nee'. Antwoorden als 'ik kan m'n geld toch niet terug krijgen' of 'kan ik het ruilen als het leeg is dan' zijn na één keer al niet grappig, laat staan als je ze 30 keer per dag hoort. 

Verder wens ik u nog een hele prettige dag, een fijn weekend en tot ziens.

1 opmerking:

  1. oh inderdaad. deze irritaties heb ik ook, met nog een hele waslijst erbijop. mensen kunnen zó raar tegen je doen alsof je dom bent ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen