zaterdag 1 oktober 2011

LOVE: Letters to Juliet






Samen met mijn zussen ging ik naar de bios. Een heerlijke zussen avond, een romantische komedie, dat moest goed gaan. En het was meer dan 'goed'.

Wat een heerlijke film. Letters to Juliet heeft voor mij alles wat een goede film moet hebben. Goede actrice (Amanda Seyfried), knappe mannen en een romantisch verhaal. Als het zich dan ook nog eens in ItaliĆ« afspeelt kan het voor mij niet meer stuk.

Sophie, een Amerikaanse schrijfster, reist samen met haar verloofde naar Verona, de stad van Romeo en Juliet. In plaats van samen op stap te gaan wil Victor, als aanstaand chefkok, meer genieten van de Italiaanse keuken dan van Sophie. Daarom gaat Sophie er in haar eentje op uit en beland in de oude tuin van Julia waar vrouwen nog steeds liefdesbrieven achterlaten met vragen voor Juliet. Als Sophie een brief gedateerd uit 1951 vindt besluit ze om terug te schrijven. Een week later staat Claire voor haar neus, de oude dame die de brief geschreven heeft en ze is vastbesloten om haar Lorenzo terug te vinden.

Een echte aanrader voor meiden die van romantiek en heerlijk zwijmelen houden. Het is mijn all time favorite, en mijn inspiratie voor mijn blog.

2 opmerkingen: